בורסה: הדוחות של אינטרקיור ו-IMC, הריבית המופרזת של קאנומד

כבכל שבוע, סיכום השבוע בסקטור הקנאביס הישראלי בבורסות ברחבי העולם

סיכום השבוע בסקטור הקנאביס הישראלי בבורסה: אינטרקיור הכניסה 33 מיליון ש”ח ברבעון וקנתה בית מסחר ראשון, איי.אמ.סי הכניסה כמעט 24 מיליון ש”ח אבל בשורה התחתונה הפסידה 2 מיליון ש”ח ברבעון, פארמוקן פותחת באילת בית מרקחת ראשון משלה ונפרדת מבזלת במסגרת ההסכם המשולם עם עין חצבה. קאנומד נטלה משום מה הלוואה בריבית מופרזת באופן קיצוני, יוניבו חתמה על הסכם עם Be שתתחיל להעשיר את המלאים שלה ופנאקסיה עם הסכם הפצה ביוון.

אינטרקיור: פרסמה דוחות לרבעון, רוכשת בית מסחר ראשון ועוד 2 בתי מרקחת

חברת אינטרקיור (Intercure) בעלת קנדוק (Canndoc) דיווחה השבוע שני דיווחים משמעותיים: הראשון הוא דוחות כספיים לרבעון הראשון של 2021, שהוא הראשון שמדווח באנגלית לאחר המעבר שלה למסחר בבורסה הקנדית. ההכנסות ברבעון הסתכמו לכ-33 מיליון שקל – לא הפתעה גדולה למי שעוקב שכן החברה כבר פרסמה בשבוע שעבר את ההערכה הזו בדיוק. מדובר בצמיחה של 21.7% לעומת הכנסות של 27.1 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2020 והמשך עלייה עקבית מאז הרבעון הראשון של 2020. התוצאות לחלוטין יפות וממשיכות למצב את אינטרקיור כחברה הגדולה ביותר בסקטור הקנאביס במונחי הכנסות ורווח נקי. מבחינת רווח נקי – בניכוי שינויים בנכסים ביולוגיים, הוצאות תגמול מבוסס מניות, הטבות מס חד פעמיות ועוד כמה הכנסות או הוצאות חד פעמיות של 5.86 מיליון שקל – מדובר בעלייה של 8.5% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2020. יש לזכור שרבעון Q1 הוא רבעון מעורב מבחינת המגמות בפעילות של אינטרקיור. מצד אחד הוא מכיל בתוכו את ההכנסות של בתי המרקחת של חברת כאן עולם (Cannolam) בראשם בתי המרקחת מהמותג גבעול (givol) שההכנסות והרווחים שלהם נרשמים במלואם כשייכים לאינטרקיור למרות שהיא מחזיקה בהם רק 50.01%. מאידך גיסא מדובר על רבעון ללא ייבוא “חדש”, כלומר רק סחורה מייבוא שהגיע במהלך 2020 וכן סחורה חדשה מתוצרת חוות החברה בארץ. במידה והחברה אכן תצליח לקבל אישור לייבוא תחת הנוהל החדש של משרד הבריאות כפי שעשתה זאת לאחרונה חברת קרונוס (Cronos) אזי התוצאות שלה צפויות להשתפר אף יותר.

הדיווח השני של אינטרקיור השבוע היה על כך שחתמה על הסכם לרכישת בית מסחר אותו היא מכנה “אחד המובילים בישראל” אך מסרבת לחשוף את שמו משום מה. כמו כן היא דיווחה אודות רכישת שני בתי מרקחת נוספים שיפעלו תחת כאן עולם וגבעול ולדברי החברה בבעלותה כעת 12 בתי מרקחת שרובם כבר פעילים בתחום הקנאביס. החברה אכזבה כשלא פירטה מה היו עלויות רכישת בית המסחר ובתי המרקחת.

איי.אמ.סי: פרסמה דוחות לרבעון, הפסידה 2 מיליון ש”ח

חברת איי.אמ.סי (IMC) הנסחרת בקנדה במניית IM CANNABIS פרסמה גם היא השבוע את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2021. IMC הציגה במהלך הרבעון הכנסות של 23.7 מיליון שקל המהווים גידול של 78.9% בהשוואה להכנסות של 13.2 מיליון שקל ברבעון 4 של 2020 מה שהוא כמובן עלייה משמעותית ונאה. מקור הגידול בהכנסות הוא בפעילות האורגנית של החברה בשילוב עם הרכישה בחודש מרס של חברת הקנאביס טרייכום פיננשל (Trichome Financial) העוסקת בגידול, ייצור ובעיקר – מימון לתעשיית הקנאביס. מכיוון שהחברה נרכשה בסוף מרס, לא כל ההכנסות שלה רשומות בתוך הכנסות הרבעון, אך IMC הדגישה בדוחות שאם כל ההכנסות של טרייכום היו נכנסות לתוך תוצאות הרבעון, כפי שיקרה מעתה והלאה, המספר היה מגיע ל-27 מיליון ש”ח. יחד עם זאת יש גם נתון מאכזב בדוחות הכספיים של IMC והוא שורת הרווח, או יותר נכון ההפסד. למרות ההיקף המכובד של הפעילות במונחי מכירות והכנסות, החברה עדיין לא מצליחה להגיע לרווח; בנטרול הכנסות והוצאות חד פעמיות החברה רשמה ברבעון הפסד של 2 מיליון שקל. חוץ מזה, על פי הדוחות בקופה של החברה יש 3.2 מיליון שקל בלבד – נתון שהיה עשוי להדאיג, אלמלא, כפי שדיווחנו, החברה לא הייתה מגייסת 113 מיליון שקל בהנפקה של מניות ואופציות, מה שנותן לה אורך רוח וגמישות.

פארמוקן: פותחת בית מרקחת באילת וחתמה על הסכם ישיר מול חוות עין חצבה

חברת פארמוקן (Pharmocann) דיווחה השבוע שחתמה על הסכם עם שותף אלמוני להקמת בית מרקחת שימכור קנאביס בעיר אילת. פארמוקן תחזיק 51% ממנו בעוד השותף יחזיק ב-49% הנותרים. עלות ההקמה של בית המרקחת, שלא צוינה, תמומן באמצעות הלוואת בעלים שיתנו השותף ופארמוקן לפי חלקם היחסי בבית המרקחת. מדובר על הסכם מעניין אך יהיה צריך לראות האם בית המרקחת ימותג בצורה מיוחדת או יפעל באופן מיוחד כדי להצליח למשוך לקוחות. באילת יש כ-1,500 בעלי רישיון שימוש בקנאביס ורק שני בתי מרקחת פעילים בתחום, שניהם של סופר פארם. מדובר ביחס לא גבוה בין מטופלים לחנויות, כך שבהחלט יש מקום לבית מרקחת שלישי בעיר, במיוחד כשהוא פרטי ולא של הרשת הגדולה, מה שמאפשר גמישות, עיצוב מיוחד, וייחודיות במבצעים ושירות.

עוד דיווחה פארמוקן השבוע כי סיימה את הסכם שיתוף הפעולה הראשון שחתמה עם חברת בזלת (Bazelet) ועם חוות עין חצבה במסגרתו חוות עין חצבה גידלה זנים של פארמוקן בתמורה לתשלום קבוע לגרם כאשר בזלת נהנתה גם היא מחלק מסוים מהרווחים, ותתחיל הסכם חדש מול עין חצבה ישירות. שיתוף הפעולה עם חוות עין חצבה נועד הן כדי להגדיל את קיבולת הגידול של פארמוקן, שכרגע מוגבלת מאוד עם חווה קטנה יחסית משלה, והן בשביל לנסות ולבחון מה תהיה התגובה של זני החברה לאקלים שונה בערבה לעומת האקלים במתקן הגידול של החברה במושב ציפורי שבצפון הארץ. נכון להיום עושה רושם ששיתוף הפעולה מתנהל בצורה טובה למדי שכן הזן ג’ונגל דרימס – שנחשב לזן חזק מאוד והמבוקש ביותר של החברה – מגודל על ידי חוות עין חצבה במסגרת שיתוף הפעולה עם פארמוקן. לאחר ביטול ההסכם עם בזלת, שלדברי שתי החברות נעשה בהדדיות ובהסכמה מלאה של הצדדים, במסגרת ההסכם החדש פארמוקן תספק שתילים של הזנים שלה לחוות עין חצבה וכן תשלם תשלום שיקבע מראש עבור כל גרם שיגודל, וחוות עין חצבה מצידה התחייבה לגדל את המוצרים של פארמוקן על גבי 9 דונם.

קאנומד: נטלה הלוואה בריבית מופרזת וחריגה

חברת קאנומד (Cannomed) של האחים גינדי דיווחה השבוע שחתמה על הסכם מסגרת אשראי עם החברה הציבורית מיכמן בס”ד, העוסקת במתן הלוואות חוץ בנקאיות. במסגרת ההסכם קאנומד קיבלה ממיכמן מסגרת אשראי לשנה וחצי של 2.9 מיליון שקל עם אפשרות להגדלה עד ל-5 מיליון שקל, כאשר 0.5 מיליון שקל יינתנו באופן מיידי לחברה. הריבית על ההלוואה הזו היא ריבית נשך ממש, על גבול גובה ריבית של שוק אפור – לא פחות מ-10% לשנה. מדובר על הלוואה בריבית הגבוהה ביותר שלקחה חברת קנאביס ישראלית אי פעם, כאשר במקום השני נמצאת חברת טוגדר שמשלמת ריבית ממוצעת של 5.875% על מסגרת האשראי וההלוואה שלה מבנק מזרחי. יתרה מזאת, ההלוואה שקאנומד לקחה היא ככל הנראה אחת מההלוואות היקרות ביותר שלקחה חברה ציבורית הנסחרת בבורסה בכלל גם מחוץ לסקטור הקנאביס.

מדוע קאנומד צריכה את את 2.9 מיליון השקלים הללו ולמה הבעלים, האחים גינדי, שנחשבים בעלי הון אמידים, לא מזרימים את הסכום מכיסם ונותנים לחברה להסתבך עם ריבית גבוהה כל כך? קשה לדעת בואות אבל התשובה ככל הנראה טמונה בכך שהגינדים ניסו לאחרונה להמיר את ההלוואה שהם נתנו בעבר לחברה למניות, אך אסיפת בעלי המניות לא אישרה את המהלך. בהחלט ייתכן שנטילת ההלוואה הזו נועדה בחלקה או אולי אף כולה כדי להחזיר לגינדים את הלוואת הבעלים שהם נתנו. אך גם אם זו אכן הסיבה יש כאן מהלך מעורר תהיות שכן רק לפני כשלושה חודשים החברה גייסה 13 מיליון שקל בהנפקה, לאן הם התפוגגו? הרי כזכור, לפי דוחות 2020, לחברה אין הרבה חובות שעבורם נדרשו 13 מיליון שקל. בקיצור, בלאגן שלם שטוב תעשה החברה אם תסביר אותו למשקיעים שבודאי איבדו את הכיוון.

יוניבו: חתמה הסכם לשיווק מוצריה ברשת Be של שופרסל

חברת יוניבו (Univo) דיווחה שחתמה על הסכם הפצה עם רשת בתי המרקחת Be של רשת שופרסל לאחר שזו החלה לאחרונה למכור קנאביס ב-6 מסניפיה עם תכניות להרחיב פעילות ל-25 סניפים בסך הכל. באופן רגיל לא היה מדובר בהסכם מהותי שכן הסכם שכזה הוא לא באמת הסכם חריג הרי כל חברות הקנאביס הגדולות מפיצות את המוצרים שלהן כמעט לכל בתי המרקחת, אבל, בהסכם הזה יוניבו מציינת שעד כה Be שיווקה את המוצרים שלה באמצעות התקשרות עם צד ג’ וכעת הרכישה תתבצע ישירות. כלומר, גורם כלשהו רכש עד כה מיוניבו את המוצרים ומכר אותם ל-Be תוך כדי גזירת עמלה על גבי יוניבו ובהסכם הנוכחי הקנייה תתבצע באופן ישיר מול יוניבו ללא גזירת עמלה של צד ג’ ובכך הרווחיות שלה מהזמנותיה של Be צפויה לגדול. אגב, השבוע חתמה Be על הסכם דומה גם עם חברת קרונוס המנהלת את פעילותה בישראל תחת המותג פיס נטורלס (Peace Naturals), כלומר בקרוב מוצרי “פיס” יופיעו בתפריטי המלאי של Be שעד כה היו ריקים מאוד יחסית לאחרים.

פנאקסיה: נחתם הסכם הפצה ביוון

חברת פנאקסיה (Panaxia) דיווחה השבוע שחתמה על הסכם הפצה עם חברת לריבה גרופ (Leriva Group) להפצת שמני קנאביס מייצורה במדינת יוון. החברה ציינה, באופן ראוי לשבח, שאף על פי שאושרה ביוון פעילות של שוק קנאביס רפואי ב-2017, עדיין לא אושר בה אף לא מוצר קנאביס רפואי אחד לשיווק. לכן מדובר בדיווח מוקדם מאוד שצפוי להיות כרוך בהליך ביורוקרטי ארוך של רישום המוצרים של פנאקסיה. בהתאם, פנאקסיה מעריכה שתוכל לבצע את ההפצה של המוצרים, במידה ואכן המוצרים שלה יאושרו לשימוש במדינה, רק “עד סוף שנת 2022”, כלומר עד עוד יותר משנה וחצי כך שיש עוד זמן מה עד להגעה לשוק ותחילת המכירות המסחריות. כרגע ההסכם עדיין לא מהותי וצריך לראות האם אכן החברה תקבל את האישורים והאם הפעילות של החברה באירופה מצליחה לצבור תאוצה. עד אז, הסכמים זה יפה, אבל המספרים הם שקובעים את השווי.

סיכום העליות והירידות של השבוע:

  • יוניבו – 4.91%+
  • פנאקסיה – 4.34%+
  • סמארט אגרו – 3.72%+
  • אינטרקיור – 3.28%+
  • קנאשור – 2.97%+
  • נקסטייג’ – 2.49%+
  • עמיר שיווק –  2.07%+
  • טוגדר – 1.62%+
  • איי.אמ.סי – 0.65%+
  • תיקון עולם קנביט – 0.41%+
  • אינטליקנה – 0.40%+
  • שיח מדיקל – 0.46%-
  • קאנומד – 1.17%-
  • פארמוקן – 2.27%-
  • אינפימר – 3.16%-
  • וונטייז – 11.56%-

*** אין בנאמר המלצה לביצוע פעולות בניירות ערך, הנכתב הינו דעה בלבד. כל המבצע פעולות כלשהן על בסיס הכתוב עושה זאת על אחריותו בלבד ואין צוות המגזין אחראי לנזקים כלשהם שיגרמו כתוצאה מפעילות בניירות ערך בעקבות הכתבה ***

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר